Zo ziet het nieuwe luxe warenhuis Hudson’s Bay eruit

  • Interieur van een Canadese vestiging van Hudson's Bay.
Donderdag opent Hudson’s Bay zijn zesde Nederlandse vestiging, in Maastricht. De Limburger mocht alvast een kijkje nemen in het nieuwe luxe warenhuis dat in niks doet denken aan V&D. Hier kun je naar de ‘barber’ en naar ‘kids kingdom’.

Al weken gluren nieuwsgierige bezoekers door de dichtgeplakte ramen van het voormalige V&D-pand aan de Grote Staat in Maastricht. Hoe gaat dat nieuwe luxe warenhuis Hudson’s Bay er nou precies uitzien?

Binnen zet personeelsleden de puntjes op de i. Ze strijken nog wat kleding, pakken de laatste dozen uit, zetten de doosjes met parfums keurig in de schappen en dweilen de vloer nog een keer. Bij de kassa krijgt een groepje de laatste instructies. Op de parterre van het warenhuis staan onder meer de cosmetica en de tassen. Allemaal van de bekende luxe merken. De benedenverdieping is het domein van de mannen, de dames kunnen terecht op de eerste en tweede verdieping. Helemaal bovenin de bedden, huishoudelijke artikelen en kids kingdom, met voornamelijk kinderkleding.

Alles draait hier om beleving en service, zegt Quinten Dassen (34). De geboren en getogen Maastrichtenaar, kleinzoon van kunstenaar Pieke Dassen, is in mei benoemd tot storemanager. Hij studeerde Marketing & Communicatie en leidde jarenlang de Hugo Boss winkels in de outlets in Roermond en Maasmechelen. Trots loopt Dassen door zijn nieuwe zaak. Vertelt over de „mooie brands” en over de verhalen achter de producten. Hij toont de ruime pashokjes en roemt de personal shopper die via de app of gewoon in de winkel kan worden opgeroepen. "Ik stel me dan zo voor dat een groep vriendinnen een feest heeft en zich hier laat adviseren." 

 

 

Lees het complete artikel in de krant van vandaag.

Al abonnee? klik hier om naar de digitale krant te gaan.

Nog geen abonnee en verder lezen?
Probeer de digitale krant dan 2 weken gratis!

Probeer nu

 
Door Monique Evers