Eten en drinken

Plus zet snoepjes en koekjes uit zicht van kleine kinderen

Menig ouder kent het tafereel. Een kind dat zeurt om snoep of koek omdat er Bumba of K3 op de verpakking staat. Afbeelding: Foodwatch

Plus supermarkt gaat ongezonde snacks met plaatjes van kinderidolen op de verpakking uit het zicht van kleine kinderen leggen. Op deze manier wil de keten ongezonde snacks minder in het oog van de jongsten laten springen en fabrikanten dwingen geen kinderidolen meer op hun verpakking te zetten.

Koekjes met Bumba op de verpakking, worstjes met Maya de Bij op de wikkel, chips met K3 op de zak... slimme marketingtrucs van vooral A-merken die de aandacht van de kleintjes weten te trekken. Menig ouder zal in de winkel wel eens zijn gezwicht voor de smeekbedes van hun kinderen. Maar gezond zijn als die worstjes, chocolade, chips, koekjes en snoepjes natuurlijk niet. 

De Plus supermarkketen gaat deze verpakkingen nu hoger dan 1 meter 20 leggen, zodat ze te hoog liggen voor de kleinsten. Uit het oog, uit het hart, is het motto. Eerder paste Plus de verpakkingen van hun huismerk al aan.

De move past in de strategie van Plus om klanten bewustere keuzes te laten maken wat voeding betreft. Zo is er al de 'suikermeter' bij het ontbijtgranenschap die laat zien welke ontbijtgranen de meeste of minste suiker bevatten.  

 

Door De Redactie