Daling aantal tv-aansluitingen zet door

Afbeelding: ANP

Steeds minder Nederlanders hebben een televisie-aansluiting. Het aantal aansluitingen is in april, mei en juni weer gedaald.

Zo'n 7,45 miljoen Nederlanders hebben zo'n aansluiting, ongeveer 200.000 minder dan in het kwartaal ervoor, meldt onderzoeksbureau Telecompaper. 

Het aantal aansluitingen daalt al tijden. De daling komt onder meer door zogeheten cord-nevers (mensen die überhaupt geen aansluiting nemen) en cord-cutters (mensen die hun aansluiting opzeggen). Zij kiezen ervoor om tv en video via internet te kijken.

Prijsverhogingen
Telecompaper verwacht dat tv-aanbieders dit jaar een omzet van 1,85 miljard euro boeken. Dat is 0,7 procent meer dan vorig jaar. Dat komt onder meer door prijsverhogingen bij KPN, XS4ALL, Telfort en Ziggo. Vanaf 2020 zal de omzet dalen, verwacht Telecompaper.

Ziggo is met 52,4 procent marktaandeel de grootste aanbieder van Nederland, gevolgd door KPN (31,8 procent). M7, Delta/Caiway en T-Mobile/Tele2 hebben elk bijna 5 procent van de markt in handen.

Door Redactie

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen