Show & Media

Pindakaasreclame Lieke Martens in de race voor Gouden Loeki 2018

Afbeelding: Videostill Calvé

De reclame voor Calvé pindakaas over een jonge Lieke Martens, is een van de kanshebbers voor de Gouden Loeki 2018, de jaarlijkse prijs voor de beste reclame.

De Stichting Ether Reclame (STER) maakte woendagavond de tien Nederlandse tv-commercials bekendgemaakt die in race zijn voor de prijs.

Jongens
In de pindakaasreclame zie je de jonge Lieke Martens voetballen met een jongensteam. Als haar coach iedereen naar binnenroept, is Lieke de enige die in de stromende regen verder voetbalt. Iedereen zit al lang en breed aan de warme chocolademelk als haar coach roept: 'Lieke, ik zei naar binnen'. 'Je zei jongens!', reageert ze dan geërgerd.

Frekkel
Ook het inmiddels beroemde Staatsloterij-keffertje Frekkel is één van de kanshebbers. De vertederende commercial over het zielige schoothondje ging afgelopen december viraal.

Lees ook: Het echte verhaal achter zielig loterijhondje Frekkel

Op donderdag 24 januari wordt duidelijk wie er met de Gouden Loekie vandoor gaat. Tot die tijd kunnen kijkers hun stem uitbrengen op hun favoriete reclame.

Dit zijn de overige genomineerden, in willekeurige volgorde:

Help Ons Redden - Dierenbescherming

Now You Can | Parking - Heineken

Alles voor een geweldige kerst bij Jumbo - Jumbo

Ga voor goud - Lidl

Eerste avondje uit - McDonald’s

Familietradities zijn er om door te geven - PLUS

Goed eten is samen eten - PLUS

Geef vrijheid door! - Rijksoverheid

Door Redactie