Dit artikel is exclusief voor abonnees van De Limburger
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

De tijd van onbezorgdheid is voorbij voor moedersoap GTST

De tijd van onbezorgdheid is voorbij voor moedersoap GTST

Fragment uit de wintercliffhanger. Foto: RTL

GTST heeft met de 6000ste aflevering vrijdagavond iets te vieren. Toch kende de oersoap betere tijden. In vier jaar tijd verloor de serie van RTL 4 een slordige 800.000 kijkers. Fans zijn niet verbaasd. ‘Je ziet de makers stoeien: wat gaan we nú weer doen?’

,,Ja, we zijn ‘traditionele’ kijkers verloren en dat zien wij helaas ook’’, erkent Rohan Gottschalk meteen. Hij is producent (EndemolShine Nederland) en was jarenlang een van de hoofdschrijvers van Goede Tijden, Slechte Tijden. ,,Maar dat geldt niet alleen voor GTST, het hele tv-landschap is aan het veranderen. Jongeren kijken GTST vaak ook online via platforms als NLZiet en Videoland, op momenten dat het hen uitkomt.’’ Gottschalk wijst ook op het feit dat nog altijd gemiddeld 1 miljoen kijkers ...