Marijke Helwegen is de meest irritante BN’er in reclamespots

Bron © AD

Afbeelding: YouTube

Marijke Helwegen is door Nederland gekozen als de meest irritante BN’er in een reclamespotje en heeft daarmee de Loden Leeuw 2019 te pakken. De 70-jarige mediapersoonlijkheid kreeg de titel maandagavond van consumentenprogramma Radar voor haar rol in het reclamespotje van SecuStrip.

De in Heerlen geboren Helwegen (45 procent van de stemmen) en haar anti-inbraakstrip nam het in de Loden Leeuw-verkiezing op tegen Paul Haenen voor vergelijkingssite Pricewise en Sjaak Swart voor bookmaker Toto, reclames waar kijkers ook de kriebels van krijgen. ,,Ik bevind me in een goed rijtje als ik me vergelijk met eerdere winnaars. Dan doe ik het wel aardig hoor. Ik zie dit als een prijs. Over het algemeen zeggen mensen tegen me: Zo, die durft’’, reageerde Helwegen.

De tv-commercial van Haribo werd na een online verkiezing uitgeroepen tot meest irritante reclame. ,,De stemmetjes zijn irritant en de uitvoering is irritant. Dat trekken mensen niet zo goed. Het is letterlijk een kinderachtige reclame’’, aldus presentatrice Antoinette Hertsenberg.

De Loden Leeuwen worden sinds 2002 uitgereikt. Vorig jaar werd René Froger verkozen tot meest irritante BN’er, voor zijn rol in de reclame van Eyelove.

Door Suzanne Borgdorff

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen