Actie Zondag met Lubach levert Rode Kruis al ruim 250.000 euro op

Het programma Zondag met Lubach heeft sinds zondagavond 10.667 T-shirts verkocht en haalt daarmee ruim 250.000 euro op voor het Rode Kruis. Lubach zette de actie op naar aanleiding van een item over het marketingbedrijf Rumag. In het programma werd zondag kritiek geuit op het bedrijf dat zelf winst zou maken op een benefietactie en daarnaast plagiaat zou hebben gepleegd.

In plaats van een T-shirt met de tekst „Ik.geloof.in.jou.en.mij”, waarmee Rumag onder andere geld ophaalde voor het goede doel, maakte Lubach een shirt met „Ik,geloof,in,jou,en,mij”, om het bedrijf op de hak te nemen. Die ludieke actie pakt goed uit, want met meer dan tienduizend verkochte shirts ontvangt het Rode Kruis een bedrag van 160.000 euro. Daarnaast is er via Lubag.nl nog eens 92.000 euro aan losse donaties binnengekomen.

Lees ook: Lubach begint actie tegen ‘aan corona verdienend’ Rumag: ‘Triestste merk van de eeuw’

De presentator reageert verheugd op de gulle donaties: „Yes!” Rumag, bekend van de grappig bedoelde teksten met punten tussen elk woord, ontkende maandag het winst maken op de benefietactie en liet weten te zijn geschrokken van de beschuldigingen.

Door Redactie

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Je las zojuist een gratis artikel, maar niet al onze journalistiek is gratis. Dagelijks publiceren we meer dan 100 Plus-artikelen in de vorm van nieuws, achtergronden, analyses en opinie.

Onze verslaggevers zijn 24/7 bezig met het schrijven van deze verhalen. Zodoende geven we duiding aan het nieuws en helpen we de Limburger met het vormen van een mening.

Word nu abonnee en lees al onze Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week.

Bekijk de actie-abonnementen