Eén op de zes pakjes wordt op de verkeerde dag afgeleverd

Afbeelding: ANP

Gemiddeld werd het afgelopen jaar 14 procent van de pakketjes niet op de afgesproken dag geleverd. Vooral buitenlandse bezorgdiensten leverden pakketjes vaak te laat af. Winkels met eigen bezorgdiensten presteerden het best.

Dat blijkt uit een rondvraag van marktonderzoeker Multiscope, schrijft NU.nl.

Bij buitenlandse bezorgdiensten als bpost, DPD, GLS en UPS werd 22 procent van de pakketjes op een verkeerde dag afgeleverd. PostNL bezorgde 15 procent van de pakjes op een andere dag dan afgesproken. DHL doet het met 13 procent iets beter. Winkels met een eigen bezorgdienst als Coolblue of Albert Heijn leveren zo goed als alle pakketjes op de afgesproken dag af.

Daarnaast kwam een kwart van de pakjes ook te laat aan. Ook hier zijn bpost, DPD, GLS en UPS weer de minst punctuele met 19 procent van de pakjes die niet op het afgesproken tijdstip voor de deur staan. PostNL en DHL doen het met respectievelijk 14 en 15 procent iets beter. Opvallend is dat overige kleine bezorgers 58 procent van hun pakjes te laat afleveren.

Door Redactie

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Dagelijks worden meer dan 100 Plus-artikelen gepubliceerd door de verslaggevers van De Limburger. Steun de regionale journalistiek en word digitaal abonnee vanaf 1,04 per week.

Profiteer nu