Slager zoekt klant die 1000 euro te veel betaalde: ’Ik wil het teruggeven’

Afbeelding: ANP/HH

Een slager in Amsterdam is naarstig op zoek naar een klant die hij per ongeluk 1000 euro te veel liet betalen door een foutief ingevoerde pinbetaling.

Slager Hassan Najib van Slagerij Zagora was onlangs bezig met zijn administratie toen hij erachter kwam dat hij een fout moet hebben gemaakt bij het invoeren van een pinbedrag, meldt AT5.

Op 7 september om 13.58 uur betaalde de klant zijn boodschappen in zijn slagerij aan de Eerste van der Helststraat in de Amsterdamse wijk De Pijp. „Deze klant heeft 1.005,50 euro gepind, maar dat bedrag klopt natuurlijk niet.” De slager denkt dat het bedrag 5,50 euro of misschien 10 euro had moeten zijn.

De slager kan zich niet meer herinneren welke klant hij het hoge bedrag heeft laten afrekenen en heeft daarom een briefje opgehangen bij de toonbank in de hoop de klant terug te kunnen vinden. „Ik wil het geld heel graag teruggeven”, aldus Hassan. Tot nog toe heeft niemand zich gemeld.

Door Redactie

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Word nu abonnee en lees al onze Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Ruim 110.000 tevreden lezers gingen je al voor.

Bekijk de actie-abonnementen