Toon Hermans Huis Parkstad lanceert campagne ‘Kanker is niet snor’

Afbeelding: Michèl Kosmann

In november lanceert Toon Hermans Huis Parkstad de campagne ‘Kanker is niet snor’.

De naam van de campagne is een knipoog naar de internationale organisatie Movember die - door het laten staan van een snor in de maand november - aandacht vraagt voor de algehele gezondheid van de man met in het bijzonder mentale gezondheid, teelbalkanker en prostaatkanker.

Fotograaf Michèl Kosmann heeft negentien enthousiaste ‘modellen’ - met ieder hun eigen verhaal - met snor op de gevoelige plaat vastgelegd.

De portretten vormen samen een fototentoonstelling. Door medewerking van de gemeente Heerlen is de expositie van 1 tot en met 30 november te zien in de publiekshal van het nieuwe stadskantoor. De expositie is gratis toegankelijk.

De foto’s zijn ook gebruikt voor campagneposters - ontworpen door Have a Byte - die in verschillende openbare gebouwen in Parkstad te zien zullen zijn. „Via de QR-code op de poster kom je op de gelijknamige website terecht, waar studenten van de opleiding audio visueel van Vista vertellen voor wie zij hun snor laten staan in november”, zo laat directeur Armand Winthagen van het Toon Hermans Huis weten.

Door redactie

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Dagelijks worden meer dan 100 Plus-artikelen gepubliceerd door de verslaggevers van De Limburger. Steun de regionale journalistiek en word digitaal abonnee vanaf 1,04 per week.

Profiteer nu

Gemeenteberichten