Maastrichtse energieleverancier vraagt klanten nu vrijwillig te vertrekken

Enstroga heeft een kantooradres in Maastricht.   Afbeelding: Funda

Energieleverancier Enstroga vraagt klanten die eerder niet akkoord gingen met een verhoging van de tarieven voor stroom en gas nu vrijwillig over te stappen naar een andere energiemaatschappij.

Doen zij dit niet en blijven zij klant met de eerder afgesproken lagere tarieven dan vreest het bedrijf voor zijn voortbestaan, zo staat in een brief die naar klanten is gestuurd. Enstroga heeft een kantooradres in Maastricht en een beperkt aantal klanten in ons land, naar schatting maximaal een paar duizend.

Eerder zegde Enstroga de energiecontracten van klanten die niet akkoord gingen met de hogere prijzen vanwege de prijsstijgingen op de markt voor stroom en gas eenzijdig op. Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) ging daar echter voor liggen, omdat het eenzijdig opzeggen van de levering van stroom en gas in het winterseizoen van oktober tot april niet is toegestaan. Enstroga moet op last van de toezichthouder klanten die niet akkoord gingen met de prijsstijging nu energie blijven leveren tegen de eerder afgesproken lagere tarieven.

Lees ook: Maastrichts energiebedrijf Enstroga in opspraak: contracten eenzijdig opgezegd

Volgens de maatschappij is de maatregel „extreem oneerlijk” voor kleine leveranciers. In de brief vraagt Enstroga de klanten andermaal akkoord te gaan met de hogere tarieven, maar wijst tegelijkertijd op alternatieven. Een gemiddeld huishouden zou volgens de nieuwe tarieven bij Enestroga maandelijks 360 euro kwijt zijn per maand. Het bedrijf erkent dat het daarmee zeker niet de goedkoopste is en wijst nadrukkelijk op aanbiedingen bij andere energieleveranciers.

Door Redactie

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Dagelijks worden meer dan 100 Plus-artikelen gepubliceerd door de verslaggevers van De Limburger. Steun de regionale journalistiek en word digitaal abonnee vanaf 1,04 per week.

Profiteer nu