EP:Tummers is een jong familiebedrijf sinds 1923 met 7 winkels in Roermond, Panningen, Tegelen, Echt, Heythuysen, Horst en Weert – de grootste vak speciaalzaak van Limburg op het gebied van consumentenelektronica.

Consumenten Elektronica

www.eptummers.nl/zakelijk
Solvayweg 4a
6049 CP
Roermond (hoofdkantoor)


De inhoud van deze productie valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van De Limburger.

‘Eigen opleidingstraject als basis voor optimale service’

Koen van der Heijden, bezorger en installateur bij EP:Tummers  Afbeelding: John Peters

EP:Tummers heeft de afgelopen jaren een flinke groeispurt ondergaan. Niet alleen neemt het aantal filialen toe en groeit het assortiment, ook op kwalitatief gebied zet de elektronicaketen stappen. Daarbij staan training en begeleiding centraal. Dat vertaalt zich uiteindelijk naar optimale klantenservice.

Dankzij een persoonlijk prestatieplan en opleidingsplan, maar ook de actieve begeleiding plus een interne opleiding krijgen medewerkers volop kansen om zich te ontwikkelen. Koen van der Heijden (bezorger en installateur) begon op 1 juli als bijrijder. Inmiddels gaat hij volledig zelfstandig op pad. Hij begrijpt de filosofie achter intensieve begeleiding. “Het draait uiteindelijk allemaal om een optimale service. Dat is het belangrijkste wat we de klant kunnen bieden.”

Verbeterpunten
Koen heeft de belangrijkste taken in de praktijk geleerd, maar ook de eigen e-learning app was essentieel. “Die zit vol technische tips en trucs afkomstig van een online database. De dagelijkse praktijk was natuurlijk essentieel. ‘s Avonds bespreken we wat goed en fout is gegaan. Dan zoek je samen met de vaste begeleider naar een oplossing. Tevens vindt één keer per maand een terugkoppeling plaats waarbij reacties van klanten besproken worden. Zo kun je aan de hand van eigen praktijkvoorbeelden werken aan verbeterpunten.”

“Wie zijn kansen pakt, heeft voldoende mogelijkheden om door te groeien”

Doorgroeien
Zijn directe leidinggevende is Niek Soentjens die al sinds 1 januari 2004 in dienst van EP:Tummers is. Begonnen als weekendhulp, vervolgens een vaste baan bij de Technische Dienst waarna hij via diverse leidinggevende functies doorgroeide tot zijn huidige job als logistiek manager. Een groei waarbij zeker in de eerste jaren geen sprake was van een interne opleiding. Niek lacht: “Nee, toen was er niets. Ik heb mij vooral zelf ontwikkeld. Natuurlijk was er hulp van collega’s, maar niet volgens een vastomlijnd plan zoals we dat nu sinds een aantal jaren kennen.”

‘Eigen opleidingstraject als basis voor optimale service’
Foto: John Peters

Gesprekken
Anno 2021 krijgen medewerkers naast de reguliere training ook twee keer per jaar een functioneringsgesprek en één keer per jaar een beoordelingsgesprek. “Daarbij kijken wij naar de capaciteiten van de betreffende collega en natuurlijk mag hij of zij ook de eigen doelen aangeven”, aldus Niek. “Een interne opleiding duurt in principe zes maanden, maar iemand met veel kennis, stroomt natuurlijk sneller door. Tevens kunnen chauffeurs en monteurs dagelijks terugvallen op ervaren collega’s die altijd bereikbaar zijn voor meer gecompliceerde vragen.”

De begeleiding die beide heren kregen is volgens hun treffend voor de positieve sfeer binnen het bedrijf. Koen: ”Eigenlijk is dit één grote familie waar iedereen goed met elkaar kan opschieten. Wie daarbij zijn kansen pakt, heeft voldoende mogelijkheden om door te groeien.”

Meer informatie? www.eptummers.nl

TEKST Rob Buchholz
BEELD John Peters

Door EP:Tummers