Kerstreclame Albert Heijn bekroond met Gouden Loeki

Afbeelding: Albert Heijn

Albert Heijn heeft dit jaar de Gouden Loeki voor beste reclamespot gewonnen.

De supermarktketen ontvangt de prijs voor de kerstcommercial gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko. Deze werd afgelopen december uitgezonden.

In het spotje wordt een hamster, genaamd Harry, verliefd op de hamster van de buren. Hij ontsnapt, steekt de straat over en weet het huis van zijn ‘geliefde’ te bereiken. Het beestje wordt echter gevangen door de eigenaren en terug naar zijn kooi gebracht. Tijdens Kerstmis komen de twee hamsters alsnog bij elkaar.

De Staatsloterij, winnaar van de Gouden Loeki in de afgelopen drie jaar, moest dit keer genoegen nemen met de tweede plaats. De loterij kreeg de Zilveren Loeki voor de commercial met koekoeksklok Fritsie, eveneens gemaakt door TBWA\Neboko. De afgelopen jaren had het succes met de spotjes waarin hondje Frekkel (2018), egeltje Freddie (2019) en katertje Frummel (2020) de hoofdrol speelden.

De Bronzen Loeki is gewonnen door de decemberreclame van supermarktketen PLUS, gemaakt door Wunderman Thompson.

De prijzen voor de beste reclames worden sinds 1995 uitgereikt. Onder eerdere winnaars zijn klassiekers als Rolo met ‘Olifant’ (1996), ‘Bommetje’ van Melkunie (1997), ‘Goeiemoggel’ van KPN (2007) en ‘Pietertje’ van Calvé Pindakaas (2010).

Door Redactie

Meer lezen?

Nieuwe actie: Één jaar toegang tot alle Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Daarmee lees je dagelijks meer dan 100 nieuwe Plus-artikelen op onze site & Nieuwsapp. Of kies voor een van onze andere abonnementen.

Ik word abonnee